Nasze publikacje

Najnowsze


biznes, finanse, ekonomia, pieniądz, przedsiębiorstwa

Współczesny Diesel, a ekologia




Wyśrubowane normy ekologiczne wymuszają na producentach aut stosowanie rozwiązań znacząco obniżających emisję szkodliwych substancji.

Praktycznie wszystkie produkowane współcześnie silniki diesla obligatoryjnie wyposażane są w filtry cząstek stałych, zwanych inaczej filtrami dpf, których zadaniem jest wyłapywanie cząstek sadzy znajdujących się w spalinach. W zależności od stylu jazdy kierowcy, a także sposobu eksploatacji auta (jazda miejska, trasa) prędzej czy później spotkamy się z problemem zapchanego filtra cząstek stałych. Z reguły podczas dłuższych tras następuje proces wypalania sadzy w filtrze, jednak nigdy nie jest możliwe jej całkowite wypalenie. Zjawisko to początkowo będzie sygnalizowane przez instrumenty pokładowe pojazdu, a w przypadku dalszej eksploatacji może spowodować, przełączenie się pojazdu w tryb awaryjny, skutkujący ograniczeniem prędkości obrotowej silnika i zmuszający kierowcę do wizyty w serwisie. Jak wygląda usuwanie DPF ? Otóż serwis zaproponuje czyszczenie lub też usuwanie dpf. Musimy pamiętać, że usuwanie filtra cząstek stałych ma znaczący wpływ na ilość emitowanych substancji szkodliwych. Czasami jednak jest to rozwiązanie optymalne z punktu widzenia użytkowania auta, bo takie filtry potrafią wymagać wymiany już po relatywnie niskich przebiegach, np. 80 tysięcy kilometrów. Czyszczenie nie zawsze bywa skuteczne, a koszt wymiany z reguły stanowi dwukrotność kosztów usunięcia filtra dpf.
Dowiedz się więcej na ten temat na stronie: http://www.diagnostic-car.pl/usuniecie_dpf_fap

Zdjęcia naszego reportera


biznes
finanse
ekonomia
pieniądz
przedsiębiorstwa